פרסום העסק שלך באתרי האינטרנט הגדולים נראה לך כמו חלום רחוק?
במאמר זה תקראי כיצד ניתן לפרסם באנרים שלך באתרים הגדולים בקלות ובמחירים זולים יחסית.
האינטרנט משופע במקומות בהם ניתן לפרסם: תוצאות החיפוש של גוגל, פייסבוק, מודעות גוגל באתרים שונים, תוכן שיווקי וכמובן גם באנרים באתרים, בעיקר באתרים הגדולים.
עד לאחרונה, כדי לפרסם באתרי אינטרנט היית צריכה לפנות ישירות לאתר, לחתום על חוזה ולשלם הרבה מאוד כסף על הפרסום.
במאמר זה נסביר על דרך נוספת לפרסום באתרי אינטרנט במחירים הרבה יותר זולים ובקלות. הפרסום נעשה דרך רשת שיווק שותפים (affiliate network) בלי אפילו לפנות לבעלי האתרים.
מה זה "רשת שיווק שותפים"?
רשת שיווק שותפים באינטרנט זו למעשה חברה המאגדת בתוכה אתרים רבים שמאפשרים למפרסמים שונים לפרסם בהם את מרכולתם.
כלומר את מעלה את הבאנרים שהכנת לאתר הרשת ובוחרת באילו אתרים את רוצה לפרסם אותם.
רשת השותפים הגדולה בישראל נקראת סקינדו (סקינדו שייכת למשרד הפרסום הגדול בישראל- מקאן אריקסון) והיא מאגדת בתוכה אתרים רבים כמו למשל: מאקו, רשת, NRG, תפוז, YNET, וגם אתרים מהמגזר הדתי כמו סרוגים, ערוץ 7, בחדרי חרדים או אתרים לנשים כמו סלונה וגם מאות אתרים נוספים.
איך מתחילים?
כדי להתחיל לפרסם עלייך להרשם לאתר סקינדו ולהעלות למערכת באנרים שלך (יש באתר רשימת גדלים סטנדרטיים של באנרים).
לאחר שהעלת באנרים תקבלי בקשות לפרסום מבעלי האתרים השונים. את הבקשות האלו עלייך לאשר במידה ואת מעוניינת לפרסם באותו אתר. מומלץ גם לפנות לסקינדו (אפשרי דרך טופס הצור קשר באתר שלהם) ולבקש שיקשרו בינך לבין האתרים בהם את רוצה לפרסם.
לאחר שמתחילים לפרסם ניתן לראות באתר של סקינדו סטטיסטיקות על הבאנרים שלך (כמות חשיפות, הקלקות, עלויות, באילו אתרים הבאנרים נחשפו וכד')
שימי לב: ניתן לעצור או לחדש את קמפיין הפרסום שלך מתי שתרצי.
מה העלויות?
ישנם בדר"כ 2 מודלים לפרסום:
1. תשלום לפי חשיפות (cpm)- התשלום נע סביב 1 ש"ח על כל 1000 חשיפות.
כאשר מפרסמים באנרים בסלולר מומלץ להתחיל עם המסלול הזה כי אחוז ההקלקות בסלולר הוא גבוה מאוד יחסית להקלקות כשגולשים ממחשב נייח.
2. תשלום לפי הקלקות (cpc)- התשלום נע סביב 1.5-2 ש"ח על כל הקלקה על הפרסומת שלך.
מומלץ לבחור במודל זה כאשר מפרסמים באתרים הרגילים (לא הסלולריים)
כמובן שניתן לשנות את המודל הפרסומי שלך מתי שתרצי.
פרסום באתרים הרגילים לעומת האתרים הסלולריים
האם עדיף לפרסם באתר הרגיל או באתר הסלולרי?
לפני כשבועיים ערכנו ניסוי קטן – פרסמנו קמפיין באנרים באתרים רגילים שפונים למגזר הדתי במודל של תשלום לפי הקלקה (cpc) ובנוסף העלנו גם קמפיין באנרים באתרים הסלולריים במודל של תשלום לפי חשיפה (cpm) כדי לבחון איפה העלויות יותר נמוכות.
בפרסום באתרים קיבלנו 77 הקלקות תמורת 115.5 ש"ח –> 1.5 ש"ח לקליק
ובסלולר קיבלנו 509 הקלקות תמורת 176 ש"ח –>0.35 ש"ח לקליק!
בלי ספק, באתרים הסלולריים העליות יכולות להיות נמוכות הרבה יותר! החסרון הוא שלא לכל אתר יש גם אתר סלולרי שמאפשר פרסום באנרים (אצלנו למשל כל ההקלקות הגיעו מהאתר הסלולרי של מאקו)
סיכום:
ללא ספק, פרסום באמצעות שיווק שותפים היא אופציה מעולה לפרסום באינטרנט ובעלויות נמוכות יחסית, במיוחד בסלולר.
יש לקחת בחשבון גם שישנה עלות להכנת באנרים (אלא אם כן את מעצבת אותם בעצמך בפוטושופ…).
ואם בכל זאת כל מה שכתבנו כאן נשמע לך מסובך ניתן גם להעזר בנו: naama@nofet.co.il או 053-2338842
ניתן גם להפנות אלינו שאלות בתגובות למטה